Raporty

Szczepionki przeciw COVID-19: polska przestrzeń informacyjna. Raport cząstkowy nr 2

Szczepionki przeciw COVID-19: polska przestrzeń informacyjna na przykładzie artykułów opublikowanych przez Onet.pl, Wp.pl, Interia.pl, Wpolityce.pl, Gazeta.pl w dniach 24.05-06.06.2021 r.

Poniżej prezentowane są wyniki cząstkowe monitoringu, przeprowadzonego przez Centrum Analiz Propagandy i Dezinformacji w ramach projektu „Szczepionki przeciw COVID-19 w polskich i rosyjskich mediach online: Specyfika i korelacja pomiędzy polską i rosyjską przestrzenią informacyjną” i realizowanego w okresie 10.05-29.08.2021 r.

Szczepionki przeciw COVID-19: metodologia

Centrum Analiz Propagandy i Dezinformacji w dniach 10.05-29.08.2021 r. prowadziło monitoring polskiej i rosyjskiej przestrzeni informacyjnej pod kątem występowania w nich informacji na temat szczepionek przeciw COVID-19. Do badania wykorzystano platformę do monitorowania i analizy informacji online Pulsar. Na potrzeby niniejszej analizy wybrano po 5 mediów online głównego nurtu z Polski i Rosji. Polskie media wybrano na podstawie rankingu najbardziej opiniotwórczych portali internetowych w 2020 r., przy czym wybrano 5 kolejnych portali informacyjnych z pominięciem tych branżowych: Onet.pl, Wp.pl, Interia.pl, Wpolityce.pl i Gazeta.pl. Rosyjskie media wybrano na podstawie rankingu najbardziej opiniotwórczych portali internetowych w 2020 r. o zasięgu ogólnokrajowym, dostępnych w bazie mediów Pulsara: Rbc.ru, Gazeta.ru, Lenta.ru, Kp.ru i Fontanka.ru.

Szczepionki przeciw COVID-19: polska przestrzeń informacyjna. Raport cząstkowy nr 1

Szczepionki przeciw COVID-19: polska przestrzeń informacyjna na przykładzie artykułów opublikowanych przez Onet.pl, Wp.pl, Interia.pl, Wpolityce.pl, Gazeta.pl w dniach 10-23.05.2021 r.

Poniżej prezentowane są wyniki cząstkowe monitoringu, przeprowadzonego przez Centrum Analiz Propagandy i Dezinformacji w ramach projektu „Szczepionki przeciw COVID-19 w polskich i rosyjskich mediach online: Specyfika i korelacja pomiędzy polską i rosyjską przestrzenią informacyjną” i realizowanego w okresie 10.05-29.08.2021 r.

Polskie media online a szczepionki przeciw COVID-19. Które preparaty zdobyły popularność w polskiej przestrzeni informacyjnej, a które przeszły bez echa?

W ostatnich miesiącach Centrum Analiz Propagandy i Dezinformacji prowadziło monitoring wybranych polskich i rosyjskich mediów internetowych pod kątem występowania w nich informacji na temat szczepionki przeciw koronawirusowi. W pierwszej części opracowanego raportu: "Szczepionki przeciw COVID-19 w polskich i rosyjskich mediach online: specyfika i korelacja pomiędzy polską i rosyjską przestrzenią informacyjną", przeanalizowana została sytuacja w polskiej cyberprzestrzeni w okresie: 10.05-04.07.2021 r.